כאשר בני זוג מחליטים היום על חיים משותפים, קיימים היבטים רבים שהם צריכים להביא בחשבון. העולם מתקדם ואתו גם מערכת השיקולים שלנו – שעות העבודה רבות יותר והרצון והשאיפה למימוש עצמי מביאים את בני האדם למסד את יחסיהם בגיל מאוחר יחסית לעבר. משום כך, פעמים רבות מגיעים בני הזוג למועד ההחלטה על מיסוד הקשר כאשר הם כבר מחזיקים ברכוש ונכסים שצברו במהלך חייהם ולקראת הכניסה לחיים משותפים עולים לא מעט חששות טבעיים הנובעים מההשלכות של חיים משותפים, לרבות נושא הרכוש.

לשם כך, מומלץ לקבל שירות מקצועי של עריכת הסכמי ממון בין כל שני אנשים שיבחרו לעשות זאת, בין אם הם בוחרים להינשא כדת וכדין דרך הרבנות הראשית, בין אם הם בוחרים בהסכם חיים משותפים ובין אם הם חיים יחד ללא כל הסכם. בשנים האחרונות אנו עדים ליותר ויותר זוגות אשר בוחרים למנוע מראש את אי הנעימויות שעלולות לצוץ במקרה והקשר עלה על שרטון ולהסדיר את הנושא מראש, כאשר האווירה עדיין נעימה וניתן להגיע להסכם הדדי שיש עליו הסכמה. הסכם ממון

מהם יתרונותיו של הסכם ממון?

  • הסכם ממון מאפשר תכנון מיטבי של משק הבית העתידי המשותף וכן את העתיד האישי של כל אחד/ת מבני הזוג.
  • מניעה מראש של סכסוכים וקונפליקטים משפחתיים לא נעימים, שכן הכל כתוב מראש ובהסכמה הדדית.
  • הוראות ברורות למימוש ההסכם במקרה הצורך, ברוב המקרים ללא צורך לעבור בבית המשפט ומבלי שיש לצד אחד אפשרות להשתמש ברכוש ככלי מיקוח.
  • החלטה מראש לגבי רכוש עתידי שיתקבל בירושה ו/או מתנה כך שלא יהיה צורך לפתוח את ההסכם בשלב מאוחר יתר.
  • נטילת האחריות על חייכם! אינכם רוצים להיות תלויים בחסדי איש, ודאי לא לאחר שמערכת יחסים מתפרקת. כך השליטה נשארת בידכם, וחשוב מכך – ההחלטה נשארת בידכם.

האם הסכם ממון הוא לעשירים בלבד?

ממש לא! דווקא זוגות שאין ברשותם רכוש רב עורכים הסכם ממון משום היכולת להחליט מראש כיצד יתנהל משק הבית המשותף ולקבל החלטות גם לגבי מקרים עתידיים. את כל זאת ניתן (ורצוי) לעגן בהסכם הממון. ההסכם יכול גם לסייע לניהול נכון של ההון שיצטבר במהלך החיים המשותפים, מבחינה כלכלית ומבחינה אישית – ירושות, מתנות, רכישת דירה, חסכונות וכדומה. כל אלה יהיו סוגיות שיעלו על השולחן במקרה של פרידה, והסכם ממון ערוך וחתום מראש ימנע את הוויכוח בעניינם בין בני הזוג. ללא הסכמה הדדית, קשה מאוד להתגרש במדינת ישראל ודיונים משפטיים בענייני גירושין עלולים להימשך שנים ולהיגרר למחוזות מכוערים ולא נעימים, ודאי כאשר מדובר במישהו/מישהי שעד לא מזמן ניהלת איתו משק בית משותף.

לכן, אין זה משנה כלל אם אתם בעלי ממון או לא. מנעו מעצמכם את אי הנעימות הכרוכה בעימותים משפטיים וסכסוכים משפחתיים. את הסכמי הממון יש לערוך ולנסח בעזרת צוות מקצועי ומנוסה של עורכי דין הבקיאים בתחום על מנת שלהסכם שתערכו יהיה תוקף משפטי מחייב אשר יגן על זכויותיכם ברגע האמת.

ליצירת קשר ולפרטים נוספים לחצו כאן