זוכרים שפעם היינו שולחים מברק? ופקס? ומה עם טלפון שמחובר בחוט לקיר ואי אפשר להוציא אותו מחדר השינה? ובכן, השנה היא 2017. פעולות רבות שפעם היינו עושים בדרך מסוימת הפכו פשוטות, קלות ויעילות יותר. העולם מתקדם והטכנולוגיה משתכללת. לכן, זה היה רק עניין של זמן עד שגם עולם הצוואות והירושות יגיע לווידאו במקום להררי מסמכים כתובים עם ניסוחים מתפלפלים שרק עליהם אפשר להתווכח שנים בבית המשפט.

צוואה מצולמת היא הדור הבא של הצוואות. לא עוד ניסוח לא ברור שמשאיר פרצות המהוות פתח מילוט לבני משפחה אשר לא מרוצים מהחלטת המצווה. מהיום המצווה אומר בקולו ובתמונתו את רצונותיו תוך הוכחה כי הדברים נאמרו בצלילות הדעת ובהכרה מלאה. ברוכים הבאים לקידמה!צוואה מצולמת

אז איך זה עובד?

צוואה מצולמת נערכת במשרדי זכות למשפחה, בביתו של המצווה, או בכל מקום אחר שירצה לצלם אותה. כל אחד יכול לבצע את הצילום, גם המצווה עצמו. זהו למעשה סרט וידאו שבו נראה ונשמע המצווה בפניה ישירה למצלמה מקריא את צוואתו בדיוק כפי שהוא היה רוצה שתתקיים לאחר לכתו מן העולם. סרט זה נשמר בשלושה עותקים – אחד במשרדי זכות למשפחה, השני אצל המצווה והשלישי נשמר בכספת אצל הרשם לענייני ירושה. לכל אדם שעורך צוואה מצולמת מונפקת “תעודת מצווה” מטעם זכות למשפחה המעידה על כך כי לאדם זה יש צוואה מוכנה.

מהם יתרונותיה של צוואה מצולמת על פני צוואה כתובה?

  • השפה בה מדבר המצווה היא חופשית והוא רשאי לחשוף עניינים רגשיים ולפרט את נימוקיו לצוואה. דבר זה עשוי לסייע מאוד במקרה שבן משפחה כזה או אחר יטען כי מגיע לו נתח מהירושה על אף שהמצווה לא דיבר על כך.
  • צוואה מצולמת מאפשרת למצווה לספר את הסיפור כולו ולא רק את הפרטים היבשים – למשל מדוע הוריש את הבית לנכדו ולא לילדיו.
  • ניתן לראות בבירור כי המצווה מדבר מרצונו ואיש אינו כופה זאת עליו. כמו כן ניתן להתרשם כי הצוואה ניתנה בדעה צלולה ומתוך הבנה מלאה של הדברים ומשמעותם.
  • מבחינה משפטית, צוואה מצולמת מהווה יתרון גדול משום חיסכון בהתעסקו בהתפלפלויות משפטיות והיכולת של בית המשפט להוכיח בצורה ברורה את כוונת המצווה.

אין טוב ממראה עיניים – עריכת צוואה מצולמת מועילה לשקט הנפשי של המצווה תוך ידיעה שגם לאחר לכתו לעולם שכולו טוב, לא יהיה צורך בוויכוחי סרק על מהות הדברים ומשמעותם. לכן, מומלץ לערוך צוואה מצולמת ולקבל תעודת מצווה, וכל זאת בליווי משפטי של עורך דין המתמחה בדיני משפחה, צוואות וירושות.

צרו איתנו קשר לקבלת פרטים נוספים.