אנשים רבים סבורים שחיפוש אחר עורך דין הסכמי ממון לצורך הכנת הסכם ממון שמורה לסדרות דרמה. זוהי טעות מכיוון שכיום מדובר בצעד שבשגרה, אשר אינו שמור לסדרות טלוויזיה שבהן מיליונרים מתחתנים עם כוכבניות. אדרבא, הסכמי ממון נחתמים על ידי אנשים רבים מן היישוב אשר נותנים את הדעת בצורה ריאליסטית על העתיד. בעולם שבו אחוז המתגרשים גדל פי שלושה בשלושים השנים האחרונות, וכאשר כשליש מן הזוגות מגיעים לגירושין – אין צעד טבעי והגיוני יותר. כדאי לכל זוג לשקול חתימה על הסכם ממון וחשוב לדעת שאת הסכם הממון צריך לאשר אצל נוטריון כדי שיהיה לו תוקף חוקי.

מן הצד השני, אין מדובר על צעד שמבצעים בקלות דעת, וחשוב מאד לאתר עורך דין הסכמי ממון אשר ינווט אתכם בצורה הטובה ביותר בתהליך המורכב אשר עשוי לעורר מתחים. זוגות המתעתדים להתחתן מגיעים במקרים רבים עם היסטוריה מורכבת, ואין הסכם סטנדרטי שיהיה נכון עבור כולם. הסכמי הממון הופכים למורכבים במיוחד כאשר לאחד מבני הזוג נכסים עודפים שהוא ירצה להגן עליהם, וכמובן גם במצבים של משפחות מורכבות שבהם יש ילדים ונכסים מנישואים קודמים.

עורך דין הסכמי ממוןעורך דין הסכמי ממון

כאשר אתם פונים אל עורך דין הסכמי ממון וחותמים על הסכם ממון תידרשו, מתוך מצב של אהבה וקרבה, לחשוב על תסריטים לא נעימים שבשלב הזה של חייכם נתפסים כבלתי אפשריים לחלוטין. ההסכם יעסוק בחלוקת הרכוש המשותף, בהסדרי משמורת על הילדים ובאפשרות של סרבנות גט. מצד אחד, הדיון כולו עשוי להרגיש תלוש ובלתי הגיוני. מן הצד השני, ניתן בהחלט לטעון שזה הזמן הנכון להגיע להחלטות הרות גורל כאלו: מתוך אהבה ואמון הדדי ולא בזמן משבר ומתח.

קיים מצב שבו מומלץ מאד לחתום על הסכם ממון אצל עורך דין הסכמי ממון אך לא רבים מודעים אליו: במצב של מגורים משותפים ללא נישואין. קורה שזוג צעיר מתגורר לתקופה בתוך דירה של אחד מהם, ולפתע בעת הפרידה מתעוררת שאלה של רכוש משותף. למרות שבעל הנכס מעולם לא התכוון לכך, הוא עשוי לגלות שהנכס שלו הפך לאבן מחלוקת, ואין כל וודאות שבית המשפט לא יקבל את הטענה של העוזב.

ברגעי אהבה ואושר אין מי שרוצה לחשוב על מצב שבו הדברים משתבשים. אבל נכון יותר לראות את הסכם הממון כסוג של ביטוח לעת צרה. הרי כולנו רוכשים פוליסות ביטוח לתרחישים שונים שלא נעים לחשוב עליהם, והסכם ממון הוא סוג של פוליסה מפני האפשרות, שנראית כרגע לא סבירה לחלוטין, של פרידה מסיבה כזו או אחרת.