רבים פונים אל עורך דין הסכמי ממון על מנת שינסח עבורם הסכם ממון וימנע מצב לא נעים בו הקשר הזוגי מתפרק והזוג שאינו מסכים על חלוקה מסוימת נפגש בבית המשפט. הסכם ממון גם פותר מצב בו אחד מבני הזוג נפטר (חו”ח) והמשפחה אינה מסכימה להעביר חלק מהרכוש השני לצד השני וזאת בטענה שמדובר על רכוש ירושה המגיע להם.

הסכם ממון הוא חוזה שעושה סדר לגבי הרכוש כשאתם מתחילים את חייכם המשותפים יחדיו או במהלך חייכם המשותפים, כאשר אתם ביחסים טובים אחד עם השני. הסכם זה מסדיר את כל הקשור אל חלוקת נכסים והון במקרה של פרידה זוגית. חשוב לדעת שההסכם הוא מסמך משפטי מחייב המסדיר ענייני רכוש בשעת פרידה.

הסיבות בגינן זוגות רבים פונים אל עורך דין הסכמי ממון הן משום הדיעה שכל שותפות מחייבת הסכם מסודר. בנוסף, רוב הזוגות מסכימים שהרכוש אינו נחלק באופן שווה ולכן אין זה הגיוני שהחלוקה תהיה שווה גם בעתיד. הסיבה השלישית היא שאנשים אינם מעוניינים לעסוק בכל הקשור לחלוקת רכוש בשעת כאב רגשי כתוצאה מפרידה ולכן הם מעדיפים שהכל יהיה מוסדר מראש.

עורך דין הסכמי ממוןעורך דין הסכמי ממון – תפקידו

עורך דין הסכמי ממון הוא אותו מומחה שיגיע אתכם להסכמה של אותו הסכם הממון המתאים לכם וזה שיכלול את החובות והזכויות שלכם במקרה של פרידה. עורך דין הסכמי ממון שמומחה בתחום יצליח ליצור הסכם ממון טוב שיבטיח לכם שלא תגיעו לבית המשפט במקרה של פרידה וזאת משום שההסכם מקובל וברור לשני הצדדים.

בחירת עורך דין צריכה לכלול עורך דין שמומחה בתחום הסכמי ממון וכזה שערך מאות הסכמי ממון.  תמיד יש לבחור עורך דין לאחר בדיקת המוניטין שלו באינטרנט ופגישה טלפונית או אישית איתו. חשוב לבחור באותו עורך דין עימו אתם יכולים לתקשר בצורה טובה ואתם חשים שהוא מבין אתכם ועונה במדויק על כל השאלות שלכם. תמיד חשוב שהזוג ישוחח יחדיו עם עורך הדין וזאת על מנת שלא יהיה מצב שבו אחד מעוניין בהשכרת שירותיו של אותו עורך דין הסכמי ממון ואילו הצלע הזוגית השנייה אינה חשה בנוח עם החלטה זו ומרגישה שעדיף עורך דין אחר. חשוב שהבחירה בעורך דין תמיד תהיה בחירה משותפת וכמובן רצוי שעורך הדין לא יהיה חברה של אחד מהצדדים וזאת על מנת לשלול מצבים לא נעימים של האשמות במקרה של פרידה.

שלכם ולמען זכויותיכם

ארגון זכות למשפחה